2007

OCHRONA DÓBR KULTURY

pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego

Magdalena Borecka: Zofia Stankiewiczówna (1862-1955) graficzka i malarka (muzealnictwo).

Anna Chojnicka: Twórczość rzeźbiarska Barbary Falender (muzealnictwo).

Joanna Ćwilichowska: Działalność kolekcjonerska Lessera Giełdzińskiego (muzealnictwo).

Anna Dokurno-Kietschke: Twórczość rzeźbiarska Alexandry Wejchert (konserwatorstwo).

Marta Dziomdziora: Warstwa wizualna filmu fabularnego - film Krzysztofa Kieślowskiego i Sławomira Idziaka "Niebieski" (historia sztuki).

Anna Gronowska: Symbolika błękitu w teorii i twórczości wybranych malarzy w Polsce przełomu XIX i XX wieku (konserwatorstwo).

Magdalena Kaźmierczak: Współczesna irańska sztuka zaangażowana społecznie (dotyczy twórczości: Shadi Ghadirian, Taraneh Hernami, Mandany Moghadan, Parostou Forouhar, Arasha Hanaei i Mahmouda Bakhsi Mohara) (historia sztuki).

Aleksandra Łukaszewska: Rajmund Kanelba. Malarz Ecole de Paris (historia sztuki).

Maja Marszałek: Styl i symbolika w rzeźbach rebusach Stanisława Zagajewskiego (konserwatorstwo).

Kamila Ochędzan: Twórczość Sylwestra Ambroziaka (historia sztuki).

Agnieszka Paluszkiewicz:  Scenografie Andrzeja Kreutz Majewskiego do utworów   scenicznych  Krzysztofa Pendereckiego  (historia sztuki).

Joanna Rydzkowska: Miniatury w ormiańskim zbiorze hymnów brewiarzowych w Bibliotece Książąt Czartoryskich, nr inw. 2406 (historia sztuki).

Magdalena Staroń: Działalność Galerii EL w przestrzeni miejskiej [Elbląga] w latach 1965-1986 (konserwatorstwo).

 

KIERUNKI ARTYSTYCZNE

pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego

Joanna Aleksandra Kołyszko: Alternatywna koncepcja aktu kobiecego jako "kobiety nieprzyzwoitej" w twórczości Henri'ego de Toulouse'a-Lautreca (grafika).

 

pod kierunkiem dr Małgorzaty Geron

Agnieszka Elwertowska: Człowiek w malarstwie Jarosława Modzelewskiego (malarstwo).

Anna M. Lewandowska: Idea nieskończoności w twórczości Romana Opałki. Jej geneza i konsekwencje (malarstwo).

Zofia Plucińska: Obraz "małych ojczyzn" w malarstwie wybranych artystów naiwnych (malarstwo).

Swietłana Rudnicka: Roberto Melli (malarstwo).

Piotr Skiba: Motyw śmierci w malarstwie polskim. Zagadnienia wybrane (malarstwo).

Małgorzata Stabryła: Pejzaż w malarstwie Jerzego Mierzejewskiego (malarstwo).

Ewa Szlaska:  Malarstwo materii w Polsce. Zarys problematyki na przykładzie twórczości: Jadwigi Maziarskiej, Aleksandra Kobzdeja, Rajmunda Ziemskiego, Jonasza Sterna, Grupy Nowohuckiej, Bronisława Kierzkowskiego i Grupy Zamek (malarstwo).

Urszula Zygiel: Między gestem a przypadkiem - o powojennym malarstwie amerykańskich ekspresjonistów abstrakcyjnych (malarstwo).

 

pod kierunkiem dr Małgorzaty Jankowskiej

Dorota Buczkowska: Współistnienie obrazu i dźwięku w wideoklipie (edukacja 

artystyczna, plastyka intermedialna).

Adam Cieślak: Sztuka nasycająca codzienność. Cele i funkcje polskiego wzornictwa przemysłowego po 1945 roku (rzeźba).

Jolanta Gawryś: Sens współczesnego dzieła sztuki w oparciu o twórczość Magdaleny Moskwy i wybranych koncepcji estetyków współczesnych (edukacja artystyczna).

Aleksandra Kasiorkiewic: Człowiek, światło, deformacja. Przekraczanie granic ludzkiego ciała w twórczości Andrzeja Pawłowskiego, Władysława Jackiewicza i Tomasza Komorowskiego (malarstwo sztalugowe).

Stefan Kornacki: Grafika - poszukiwanie przestrzeni (grafika warsztatowa).

Ewa Rybicka: Portret i metafory ciała w rysunku na bawełnie Ewy Kuryluk (edukacja artystyczna, media rysunkowe).

Julia Skupny: Między pornografią a pięknem. Ciało jako motyw twórczości Jana Saudka i Nobuyoshi Araki (edukacja artystyczna, plastyka intermedialna).

Piotr Tołoczko: Próba określenia związków sztuki współczesnej z architekturą (rzeźba).

Marta Warmińska: Drugie (u)życie materiału wizualnego w sztukach medialnych: strategie rewitalizacji i znaleziona fotografia (edukacja artystyczna, plastyka intermedialna).

Dawid Warzyniak: Koncepcja pustki w konstrukcji i wyrazie dzieła sztuki oraz w twórczości Anisha Kapoora (rzeźba).

 

pod kierunkiem dr Katarzyny Kulpińskiej

Marta Baranowska: Siła znaku - twórczość Karola Śliwki (projektowanie graficzne).

Tomasz Bieńkowski: Między materią a emocją. Twórczoś graficzna Mariana Maliny (grafika warsztatowa).

Ludmiła Błasiak: Dzieło grawerskie Czesława Słani (projektowanie graficzne).

Dominika Brzostowska: Między realizmem a metaforą. Obrazy wojny w grafice polskiej w latach 1950-1980 (grafika warsztatowa).

Elżbieta Czynsz: Książka jak rzeźba - twórczość Z.Sałaja, M.Gajewskiego, A.Bednarczyka, A.Banachowicza (projektowanie  graficzne).

Mateusz Jagielski: Przejawy organiczności w grafice polskiej po roku 1950. (grafika warsztatowa).  

Katarzyna Kisielewska:  Krystyna Lipka-Sztarbałło - ilustratorka zaangażowana społecznie (projektowanie graficzne).

Justyna Krakówka: Między obrazem a ilustracją. Ludzieńkowie Dariusza Twardocha (grafika warsztatowa). 

Agata Lipińska: Świat z pięciu barw, czyli o twórczości plakatowej Mieczysława Górowskiego (projektowanie graficzne).

Katarzyna Łyszkowska: Zjawisko "self edition" na przykładzie prac prezentowanych na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie (projektowanie graficzne).

Katarzyna Ostrowska: "Patrzeć jak Sroka w.." Grafika Jacka Sroki (grafika warsztatowa).

Marta Ozdarska: Bezdroża współczesności. Wieża  Babel  w polskiej sztuce współczesnej (projektowanie  graficzne). 

Katarzyna Piasecka: Sebastian Kubica - młody plakat (projektowanie graficzne).

Maria Przedpełska: Ekspresja i metafora w graficznych pamiętnikach Teresy Jakubowskiej (projektowanie  graficzne).

Aleksandra Szczodry: "Kawałki całości" Graficzna  twórczość Anny Sobol-Wejman (grafika warsztatowa). 

Agata Urbańska: Miejsce i rola słowa w polskiej sztuce współczesnej (projektowanie  graficzne). 

Agata Wajer-Gądecka: Liberatura, czyli o fizyczności książki.

 

Ważna informacja

Ta strona używa plików cookies w celach statystycznych oraz, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w Polityce cookies.

Akceptuję  Odrzucam