2007
OCHRONA DÓBR KULTURY
pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego
Magdalena Borecka: Zofia Stankiewiczówna (1862-1955) graficzka i malarka (muzealnictwo).
Anna Chojnicka: Twórczość rzeźbiarska Barbary Falender (muzealnictwo).
Joanna Ćwilichowska: Działalność kolekcjonerska Lessera Giełdzińskiego (muzealnictwo).
Anna Dokurno-Kietschke: Twórczość rzeźbiarska Alexandry Wejchert (konserwatorstwo).
Marta Dziomdziora: Warstwa wizualna filmu fabularnego - film Krzysztofa Kieślowskiego i Sławomira Idziaka "Niebieski" (historia sztuki).
Anna Gronowska: Symbolika błękitu w teorii i twórczości wybranych malarzy w Polsce przełomu XIX i XX wieku (konserwatorstwo).
Magdalena Kaźmierczak: Współczesna irańska sztuka zaangażowana społecznie (dotyczy twórczości: Shadi Ghadirian, Taraneh Hernami, Mandany Moghadan, Parostou Forouhar, Arasha Hanaei i Mahmouda Bakhsi Mohara) (historia sztuki).
Aleksandra Łukaszewska: Rajmund Kanelba. Malarz Ecole de Paris (historia sztuki).
Maja Marszałek: Styl i symbolika w rzeźbach rebusach Stanisława Zagajewskiego (konserwatorstwo).
Kamila Ochędzan: Twórczość Sylwestra Ambroziaka (historia sztuki).
Agnieszka Paluszkiewicz: Scenografie Andrzeja Kreutz Majewskiego do utworów scenicznych Krzysztofa Pendereckiego (historia sztuki).
Joanna Rydzkowska: Miniatury w ormiańskim zbiorze hymnów brewiarzowych w Bibliotece Książąt Czartoryskich, nr inw. 2406 (historia sztuki).
Magdalena Staroń: Działalność Galerii EL w przestrzeni miejskiej [Elbląga] w latach 1965-1986 (konserwatorstwo).
KIERUNKI ARTYSTYCZNE
pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego
Joanna Aleksandra Kołyszko: Alternatywna koncepcja aktu kobiecego jako "kobiety nieprzyzwoitej" w twórczości Henri'ego de Toulouse'a-Lautreca (grafika).
pod kierunkiem dr Małgorzaty Geron
Agnieszka Elwertowska: Człowiek w malarstwie Jarosława Modzelewskiego (malarstwo).
Anna M. Lewandowska: Idea nieskończoności w twórczości Romana Opałki. Jej geneza i konsekwencje (malarstwo).
Zofia Plucińska: Obraz "małych ojczyzn" w malarstwie wybranych artystów naiwnych (malarstwo).
Swietłana Rudnicka: Roberto Melli (malarstwo).
Piotr Skiba: Motyw śmierci w malarstwie polskim. Zagadnienia wybrane (malarstwo).
Małgorzata Stabryła: Pejzaż w malarstwie Jerzego Mierzejewskiego (malarstwo).
Ewa Szlaska: Malarstwo materii w Polsce. Zarys problematyki na przykładzie twórczości: Jadwigi Maziarskiej, Aleksandra Kobzdeja, Rajmunda Ziemskiego, Jonasza Sterna, Grupy Nowohuckiej, Bronisława Kierzkowskiego i Grupy Zamek (malarstwo).
Urszula Zygiel: Między gestem a przypadkiem - o powojennym malarstwie amerykańskich ekspresjonistów abstrakcyjnych (malarstwo).
pod kierunkiem dr Małgorzaty Jankowskiej
Dorota Buczkowska: Współistnienie obrazu i dźwięku w wideoklipie (edukacja
artystyczna, plastyka intermedialna).
Adam Cieślak: Sztuka nasycająca codzienność. Cele i funkcje polskiego wzornictwa przemysłowego po 1945 roku (rzeźba).
Jolanta Gawryś: Sens współczesnego dzieła sztuki w oparciu o twórczość Magdaleny Moskwy i wybranych koncepcji estetyków współczesnych (edukacja artystyczna).
Aleksandra Kasiorkiewic: Człowiek, światło, deformacja. Przekraczanie granic ludzkiego ciała w twórczości Andrzeja Pawłowskiego, Władysława Jackiewicza i Tomasza Komorowskiego (malarstwo sztalugowe).
Stefan Kornacki: Grafika - poszukiwanie przestrzeni (grafika warsztatowa).
Ewa Rybicka: Portret i metafory ciała w rysunku na bawełnie Ewy Kuryluk (edukacja artystyczna, media rysunkowe).
Julia Skupny: Między pornografią a pięknem. Ciało jako motyw twórczości Jana Saudka i Nobuyoshi Araki (edukacja artystyczna, plastyka intermedialna).
Piotr Tołoczko: Próba określenia związków sztuki współczesnej z architekturą (rzeźba).
Marta Warmińska: Drugie (u)życie materiału wizualnego w sztukach medialnych: strategie rewitalizacji i znaleziona fotografia (edukacja artystyczna, plastyka intermedialna).
Dawid Warzyniak: Koncepcja pustki w konstrukcji i wyrazie dzieła sztuki oraz w twórczości Anisha Kapoora (rzeźba).
pod kierunkiem dr Katarzyny Kulpińskiej
Marta Baranowska: Siła znaku - twórczość Karola Śliwki (projektowanie graficzne).
Tomasz Bieńkowski: Między materią a emocją. Twórczoś graficzna Mariana Maliny (grafika warsztatowa).
Ludmiła Błasiak: Dzieło grawerskie Czesława Słani (projektowanie graficzne).
Dominika Brzostowska: Między realizmem a metaforą. Obrazy wojny w grafice polskiej w latach 1950-1980 (grafika warsztatowa).
Elżbieta Czynsz: Książka jak rzeźba - twórczość Z.Sałaja, M.Gajewskiego, A.Bednarczyka, A.Banachowicza (projektowanie graficzne).
Mateusz Jagielski: Przejawy organiczności w grafice polskiej po roku 1950. (grafika warsztatowa).
Katarzyna Kisielewska: Krystyna Lipka-Sztarbałło - ilustratorka zaangażowana społecznie (projektowanie graficzne).
Justyna Krakówka: Między obrazem a ilustracją. Ludzieńkowie Dariusza Twardocha (grafika warsztatowa).
Agata Lipińska: Świat z pięciu barw, czyli o twórczości plakatowej Mieczysława Górowskiego (projektowanie graficzne).
Katarzyna Łyszkowska: Zjawisko "self edition" na przykładzie prac prezentowanych na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie (projektowanie graficzne).
Katarzyna Ostrowska: "Patrzeć jak Sroka w.." Grafika Jacka Sroki (grafika warsztatowa).
Marta Ozdarska: Bezdroża współczesności. Wieża Babel w polskiej sztuce współczesnej (projektowanie graficzne).
Katarzyna Piasecka: Sebastian Kubica - młody plakat (projektowanie graficzne).
Maria Przedpełska: Ekspresja i metafora w graficznych pamiętnikach Teresy Jakubowskiej (projektowanie graficzne).
Aleksandra Szczodry: "Kawałki całości" Graficzna twórczość Anny Sobol-Wejman (grafika warsztatowa).
Agata Urbańska: Miejsce i rola słowa w polskiej sztuce współczesnej (projektowanie graficzne).
Agata Wajer-Gądecka: Liberatura, czyli o fizyczności książki.