Publikacje
Stanisław Borysowski, "Pejzaż miejski", lata 30. XXw. [fragment]
- książki
- czasopisma i serie wydawnicze
- katalogi
- pokonferencyjne
Materiały pokonferencyjne
Dzieje krytyki artystycznej i myśli o sztuce.
Materiały z konferencji naukowej, Toruń, 13-15 VI 2007.
Redakcja: Małgorzata Geron, Jerzy Malinowski.
Wydawnictwo DIG, Toruń 2009, (s. 552.).
- Jerzy Malinowski: Wstęp;
- Anna Rucińska: Stanisława Kostki Potockiego krytyczne myśli o sztuce;
- Lech Brusewicz: Czego krytycy nauczyli artystów?;
- Tomasz E. de Rosset: Ut poesia pictura - przypadek fałszerza Georgesa Pereca ( korekta wcześniejszych refleksji);
- Ryszard Kasperowicz: Sweetness and light. Z dziejów koncepcji "religii sztuki" w XIX wieku;
- Marek Zgórniak: Krytyka artystyczna we Francji w drugiej połowie XIX wieku (warunki rozwoju, główne tendencje i przegląd nowych publikacji);
- Łukasz Kiepuszewski, Transfiguracja Nietzschego. Obraz Rafaela w "Narodzinach tragedii";
- Piotr Majewski: Krytyka jako "żywa konwersacja". Funkcje krytyki w poglądach Wystana Hugh Audena;
- Katarzyna Urbańska: Poststrukturalistyczna krytyka poezji konkretnej;
- Aleksandra Giełdoń-Paszek: Polska XIX -wieczna krytyka o pejzażu ( w świetle ówczesnej dydaktyki artystycznej);
- Aleksandra Krypczyk: Mit polskiego pejzażu. Twórczość pejzażowo-rodzajowa polskich monachijczyków w świetle polskiej i niemieckiej krytyki artystycznej;
- Michał Haake: Stanisława Witkiewicza teoria twórczości portretowej;
- Anna Krężałek: Terminologia muzyczna w polskiej krytyce artystycznej ok. 1900 roku;
- Jurij Biriulow: Lwowska teoria i krytyka sztuki o nowych prądach artystycznych w latach 1880-1918;
- Olga Bazelak: Słowiańszczyzna w publicystyce Mariana Wawrzynieckiego;
- Radosław Okulicz-Kozaryn: Styl zepsuty jako język ideału. "Szlakami dusz twórczych" Jana Topassa;
Anna Wierzbicka: "Nowa Sztuka" w tekstach krytyka sztuki i marszanda Adolfa Baslera. Lata 1907 - 1913; - Justyna Wesołkowska: Waldemar George i krytyka artystyczna wokół "Les Italiens de Paris" 1928 - 1933;
- Maria J. Wiktoria Jaźwińska: Obraz kultury japońskiej w oczach francuskiej krytyki artystycznej przełomu XIX i XX wieku;
- Agnieszka Kluczewska-Wójcik: Sztuka japońska w polskiej krytyce artystycznej na przełomie XIX i XX wieku;
- Tamara Sztyma-Knasiecka: Dyskusja nad sztuką żydowską na przełomie XIX i XX wieku;
Małgorzata Stolarska-Fronia: Sztuka pod znakiem zapytania. Problem tożsamości jako paradygmat w badaniach nad pojęciem sztuki żydowskiej i próbach jej legitymizacji przez krytykę artystyczną i historię sztuki późnego XX i XXI wieku; - Małgorzata Geron: Wokół ankiety lwowskiej "Gazety Wieczornej", "Ekspresjonizm w sztuce plastycznej" (1918);
- Piotr Dąbrowski: Forma - przyczynek do zakresu i znaczenia pojęcia w warszawskiej krytyce artystycznej okresu międzywojennego;
- Diana Wasilewska: Stylistyczno-retoryczne strategie dialogu z odbiorcą w krytyce artystycznej dwudziestolecia międzywojennego;
- Natasza Styrna: Krytyka artystyczna na łamach wydawanego w Krakowie syjonistycznego "Nowego Dziennika";
- Katarzyna Kulpińska: Krytyka artystyczna na łamach "Grafiki Polskiej", "Grafiki" i innych czasopismach dwudziestolecia międzywojennego, dotycząca twórczości polskich artystów grafików;
- Jan Wiktor Sienkiewicz: Polskie galerie sztuki w Londynie w oczach brytyjskiej i polskiej krytyki artystycznej;
- Elżbieta Kal: Awangardyzacja i degradacja. Metakrytyka okresu realizmu socjalistycznego;
- Marcin Lachowski: "Nowoczesność" w kręgu Grupy Zamek;
- Anna Dzierżyc-Horniak: Miejsce, archiwum, kolekcja. Teksty teoretyczne i manifesty programowe krytyków z Galerii Foksal w latach 1966-1984;
- Bartłomiej Gutowski: Cóż po krytyku w czasie marnym.Sytuacja polskiej krytyki artystycznej lat 80.
Piotr Juszkiewicz: Krytyka i historia; - Anna Markowska: Manifesty artystyczne ostatnich lat, czyli jak porzucić Krainę Płaskich;
- Marcin Pastwa: Obrazoznawstwo czy obrazoburstwo?;
- Eleonora Jedlińska: Współczesna krytyka artystyczna w poszukiwaniu systemu porozumienia ze sztuką.